دانلود پروژه معماری اسلامی-پاورپوینت مسجد محمدیه نایین

دانلود پاورپوینت مسجد محمدیه نایین در 26 اسلاید با توضیجات و تصاویر کامل اجزا و بخش های مختلف مسجد محمدیه نایین  را مورد بررسی قرار میدهد..

فهرست مطالب پاورپوینت مسجد محمدیه نایین :

  • معرفی ناییند
  • معرفی مسجد محمدیه
  • پلان مسجد
  • مقطع مسجد
  • طرح های گچ بری مسجد
  • آجرکاری و گره چینی
  • عکس های مسجد محمدیه نایین

دانلود پاورپوینت مسجد محمدیه نایین

۲۴,۵۰۰ تومان – خرید

حتما ببینید:

دانلود پاورپوینت کاخ نیاوران

دانلود پاورپوینت فرنک گهری


قسمتی از مطالب پروژه:

مسجد محمدیه

در شمال شهرستان نائین محمدیه واقع است که درحال حاضر جزء شهر شده است. مسجد محمدیه دراواخر قرن چهارم و اوائل قرن پنجم ساخته شده است . طاقهای دوطرف شبستان بزرگ مسجد و محراب آن شباهت کامل و غیرقابل انکاری با مسجد جامع نائین دارد منبر مسجد دارای الواحی است که دارای نقش و نگار هستند . این منبر که از چوب سخت ساخته شده بسیار نفیس می باشد. اگر چه منبر فاقد کتیبه است اما نقوشی که بر تخته های منبر نقش شده آن را به دوره ای مربوط می کند که نمونه های کمی ازآن برجای مانده است آندره گدار طاقهای ناودانی شکلی که دردو طرف شبستان گنبدی جلوه محراب به موازات قبله زده شده اند و شباهت این شیوه با مسجد نائین را دلایل قدیمی بودن مسجد محمدیه می داند.

همچنین این نویسنده عقیده دارد الواحی که در منبر بکار رفته اند متعلق به منبر دیگری بوده که در این امر منبر تعبیه شده اند. مسجد محمدیه به شماره 355 در فهرست بناهای تاریخی به ثبت رسیده است .

مسجد جامع محمدیه یکی از مهمترین و قدیمی ترین بناهای تاریخی شهرستان نایین با بیش از ۹۰۰ سال قدمت مربوط به قرون چهارم و پنجم هجری بوده که از ویژگیهای خاصی برخوردار می باشد. این مسجد به صورت دو ایوانه و به صورت دو طبقه از بخشهای مختلفی از جمله رواقهای متعدد، شبستان زمستانی ، زیرزمین، پایاب و وضو خانه ، قنات ، دالانها و راهروهای تشکیل شده است. تزیینات محدود در قسمت محراب و ایوان روبرو جبهه شامل تزیینات نقاشی و معماری رسمی بندی و کار بندی تشکیل شده است.


این مطالب را هم ببینید:

دانلود پاورپوینت کاروانسرای شاه عباس کرج

دانلود پلان هتل پنج ستاره