دانلود پلان خانه سالمندان با تصاویر سه بعدی :

دانلود پروژه خانه سالمندان در قالب یک فایل اتوکد و پوستر معرفی پروژه شامل:پلان های مبلمان،اندازه گذاری و ستون گذاری پروژه،4 نما ی پروژه و 2 برش طولی و عرضی به همراه پوستر معرفی پروژه با کیفیت بالا مناسب چاپ در ابعاد بزرگ شامل 6 تصویر سه بعدی رندر تری دی مکس از پروژه…

پروژه با استفاده از اصول معماری اسلامی و به صورت حیاط مرکزی برگرفته از معماری اصیل ایرانی طراحی شده است. پروژه خانه سالمندان مناسب پروژه های طرح معماری و طرح نهایی معماری…


حتما ببینید:

دانلود پلان فرهنگسرا

پلان مجموعه اقامتی ویلای


دانلود پروژه خانه سالمندان شامل:

  • پلان مبلمان،اندازه گذاری و ستون گذاری
  • 4نما
  • 2برش
  • پوستر معرفی پروژه شامل 6 رندر سه بعدی تری دی مکس

دانلود پروژه خانه سالمندان :

۲۹,۵۰۰ تومان – خرید

تصاویر پروژه :


این مطالب را هم ببینید:

پلان استادیوم و ورزشگاه

پلان بانک


اصول ، ضوابط و استاندراد های طراحی خانه سالمندان

متاسفانه با افزایش مشکلات جامعه کنونی افراد ناچارااز یک تعداد اصول رفتاری مناسب انسانی عدول کرده و مجبور میشوند بهترین عزیزان خود را به محلهای بنام خانه سالمندان بسپارند البته از طرفی واقعا نمیتوان گفت این کار یک نوع رفتار ناشایست میباشد شرایط زندگی انسان ماشینی چنان او را سرگم مسایل روزمره نموده که گاها خود را نیز فراموش کرده تا حدی که حتی برای فرار از مشکلات شان به فکر خودکشی نیز میافتد .زندگی ماشینی با تمام بیرحمی های خود امکاناتی را نیز برای رفاه افراد مخصوصا سالمندان فراهم آورده است .

تعدادی از سالمندان به خاطر بیماری های خاص مثل بیماری های شدید روانی یا مشکلات حرکتی قادر به انجام کارهای روزمره خود نبوده و از طرفی فرزندان و خانواده های آنها نیز به علت کار روزانه خود و یا نبود جا برای نگهداری از این سالمندان مجبور میشوند آنها را به خانه های سالمندان بسپارند.امروزه سرای سالمندان به عنوان محلی ناگزیر برای اسکان تعدادی از سالمندان که جایی را برای زندگی ندارند یا وضعیتی دارند که خانواده ناچار به سپردن آنان به این اماکن هستند ، به شمار می رود اما همین اماکن نیز باید استانداردهایی را فراهم کند .

پا گذاشتن به دوره سالخوردگی با بروز تغییرات جسمانی متعددی همراه است که توانایی‌ها و قابلیت‌های جسمانی فرد را محدود می‌کند. به همین دلیل محیط زندگی سالمند باید طوری طراحی شود که او با تمام بیماری‌ها، محدودیت‌ها و ناتوانی‌های احتمالی خود بتواند به راحتی در آن زندگی کند. ویژگی‌های لازم برای این محیط، یعنی سرای سالمندان را از چند نگاه می‌توان بررسی کرد. حداقل استانداردهای لازم برای تأسیس سرای سالمندان در کشور توسعه‌ یافته‌ای مانند انگلستان به شرح زیر است:
اتاقهای خانه سالمندان
به طور کلی در هر اتاق نباید بیش از 4 نفر زندگی کنند. اتاق حتما ً باید دارای یک پنجره باشد.فضای کافی برای جابه‌جا کردن و حرکت دادن ویلچر موجود باشد و حتما داخل واحد حمام داشته باشد. درِ اتاق نیز نباید به داخل اتاق‌های دیگر باز شود.

دانلود فایل کامل اصول ، ضوابط و استاندرادهای طراحی خانه سالمندان