دانلود پلان ساختمان مسکونی و ویلای

دانلود رایگان 110 پلان مسکونی به صورت فایل اتوکد قابل ویرایش، شامل 110 پلان ساختمان مسکونی در متراژ ها و ابعاد مختلف به صورت تک واحدی، دو واحدی,3 واحدی و 4 واحدی با مبلمان و توضیحات کامل برای هر پلان به صورت جداگانه…

پلان مسکونی یکی از پر کاربرد ترین پلان های میباشد که معماران و طراحان ساختمان در طول دوران کاری خود با آن سرو کار داشته و به طراحی آن میپردازند و در واقع پروژه های مسکونی و آپارتمانی از پروژه های با بیشترین تقاضا برای معماران است و بیشتر پروژه های موجود در بازار کار در واقع پروژه های مسکونی هستند، به همین دلیل دسترسی به آرشیو ی از پروژه های آماده و از پیش طراحی شده که مجموعه ای از فایل ها و ایده های مناسب طراحی را در اختیار طراحان معماری قرار دهد بسیار ضروری و پر کاربرد است، به همین دلیل آرشیو از پلان های مسکونی در این بخش از مرجع دانلود معماری برای همراهان و معماران عزیز آماده دریافت شده است.

مجموعه پیش رو آرشیو کامل و حرفه ای از پلان مسکونی اجرایی برای طراحان معماری و ساختمان میباشد که توسط مرجع دانلود معماری جمع آوری و آماده دریافت شده است، مجموعه شامل 110 پروژه مسکونی متفاوت در ابعاد و تعداد طبقات مختلف میباشد، همگی پروژه ها به صورت پلان اتوکدی ارائه شده اند و قابلیت ویرایش کامل در اتوکد را دارند. پروژه های این آرشیو به صورت کامل ارائه شده اند و شامل پلان کامل تمامی طبقات به صورت فاز 2 با مبلمان، ستون گذاری و اندازه گذاری ، تمامی نما ها و مقاطع اجرای پروژه، سایت پلان و برخی از جزییات اجرایی مربوط به هر پروژه میباشد، هر پروژه در یک فایل اتوکد مجزا در اختیار شما میباشد و همه مدراک مربوط به هر پروژه در همان فایل در دسترس شما خواهد بود.


حتما ببینید:

دانلود پلان آپارتمانی

دانلود پلان ساختمان ویلای


دانلود رایگان 110 پلان مسکونی شامل:

  • آرشیو شامل 110 پروژه مسکونی متفاوت در ابعاد و تعداد طبقات مختلف است.
  • تمامی پروژه ها به صورت فایل اتوکد قابل ویرایش هستند.
  • پروژه ها داری پلان طبقات، با مبلمان، ستون گذاری، اندازه گذاری کامل هستند.
  • پروژه ها دارای تمام نما های مربوطه هستند
  • مقاطع برای هر پلان به صورت حداقل 2 مقطع برای هر پلان در فایل ها موجود میباشد.
  • سایت پلان هر پروژه در فایل اتوکد موجود است.
  • پسورد فایل فشرده: arch-projects.com
  • password:arch-projects.com

تصاویر دانلود رایگان پلان مسکونی :

دانلود رایگان پلان مسکونی

دانلود رایگان 110 پلان مسکونی

طراحی پلان ساختمان مسکونی :

مراحل طراحی یک ساختمان مسکونی شامل مراحل مختلفی است، که هر یک از این مراحل اصلی میتواند شامل بخش های کوچکتری باشد. طراحی میتواند با مشاوره ابتدای و شنیدن درخواست های کارفرما شروع شود، در مرحله بعد نیاز به یک طرح ریزی و برنامه ریزی ابتدایی است و باید موارد مختلفی مانند، سایت پلان و محل قرار گیری زمین بنا، شرایط اقلیمی منطقه، معماری غالب محل ساخت ساختمان، ضوابط و قوانین شهرداری در آن منطقه و … مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

در مراحل بعدی نقشه های معماری اولیه آماده ارائه و بررسی میشود و امکان دارد تا نهایی شدن ترسیمات ابتدایی چندین بار مورد ویرایش قرار گیرد، این بخش نیازمند دانش و شناخت کامل طراح نسبت به موضوع طراحی است و باید با در نظر گرفتن تمامی اصول طراحی معماری ترسیمات انجام شود.

جوانب مختلفی در طراحی یک ساختمان مسکونی تاثیر گذار است، ساختمانی که ساخته میشود باید نیاز های اولیه ساکنین آن را برآورده سازد، همچنین باید متناسب با محیطی که در آن قرار گرفته است طراحی شود، تمامی این موارد مجموعه ای از فاکتورهای داخلی و خارجی را در اختیار طراح قرار میدهد که باید با توجه به آنها و رعایت اصول طراحی معماری مسکونی نقشه های معماری نهایی آماده ارائه شود. هزینه ها بخش مهمی در یک طراحی هستند، در مرحله بعدی محاسبات اولیه از هزینه های اجرا باید در نظر گرفته شود و سایر پلان های سازه و تاسیسات و .. آماده میشوند تا در نهایت برنامه ریزی مراحل اجرا و سایر مستندات آماده ارائه شود.

در ابتدای طراحی نیاز ها و درخواست های کارفرما بررسی میشود، تعداد فضاهای مورد نیاز، تعداد اتاق ها، مساحت مورد نظر برای هر بخش، سبک طراحی مد نظر کارفرما و چندین مورد دیگر باید در نظر گرفته شود، این موارد در کنار محدودیت های زمین و سایت پروژه، ضوابط و قوانینی که باید اجرا شوند یکه مسیر کلی برای طراحی پروژه را در اختیار طراح قرار میدهد، طراح باید با توجه به تمام موارد ذکر شده سعی کنید تمامی اصول طراحی معماری را تا حد امکان در طراحی خود در نظر بگیرید و بهترین جا گذاری و ارتباط بین عرصه های مختلف طراحی را در نظر بگیرد.

عرصه چیست؟

برای دریافت بهترین کارایی و راحتی در طراحی نهایی، باید تمامی فضاهای یک ساختمان شناسایی و گروه بندی شوند، این تعداد از فضا ها که عملکرد های سازگار و با هم وابستگی دارند، عرصه نامیده میشوند.

پیش از طراحی ساختمان طراح باید دسته بندی فضا ها و یا به عبارتی عرصه بندی را تعیین کرده و اولویت های ارتباط بین عرصه های مختلف را در نظر بگیرید. این عرصه بندی میتواند برا اساس مردم هر کشور، قومیت ها، سنت ها، آداب گوناگون زندگی و … متغییر باشد.

یکی از نکات مهم در طراحی نزدیکی و ارتباط فضاهای مرتبط به هم هست که موجب رضایت ساکنین میشود، در مقابل هم نزدیکی فضاهای نا مرتبط میتواند نا رضایتی ساکنان را به دنبال داشته باشد. برای درک بهتر و ایجاد بهترین ارتباط بین فضا ها طراح پس از تعیین عرصه های مختلف با استفاده از دیاگرام های ابتدایی سعی میکند بهترین ارتباط بیت عرصه های مختلف را ایجاد نمایید.

مهمترین عرصه ها در طراحی پلان مسکونی :

  • عرصه زندگی خانوادگی

نشیمن خانوادگی (خصوصی) (Family room) آشپزخانه و غذاخوری خانوادگی و تمامی فضاهای که مورد استفاده تمامی اعضای خانواده هستند در این بخش قرار میگیرند.

  • عرصه زندگی خصوصی

فضاهای مانند اتاق خواب والدین، فرزندان و اتاق مطالعه در این دسته قرار میگیرند، این عرصه خصوصی ترین و آرام ترین بخش خانه است و جدا از فضاهای عمومی مانند پذیرایی در نظر گرفته میشوند.

  • عرصه پذیرایی و مراسم

فضاهای مانند اتاق پذیرایی، غذاخوری، ورودی و سرویس بهداشتی مهمان در این عرصه قرار میگیرند، ایجاد ارتباط با دوستان و فامیل و … در این عرصه به وقوع می پیوندد.

  • عرصه خدمات و پشتیبانی

فضاهای مانند پارکینگ، انباری، زیرزمین، رختشوی خانه و موتور خانه که زندگی آرام و با آرامش را برای ساکنین آسان میکند در این عرصه قرار میگیرد.

  • عرصه فضاهای باز و نیمه باز

فضاهای مانند حیاط، تراس و .. در این عرصه قرار دارد و طراح باید بتواند به خوبی ارتباط بین فضای داخلی و خارجی را نظر بگیرید.

در توضیحات فوق بخشی از نکات اولیه در طراحی پلان مسکونی ذکر شده است، که باید پیش از شروع به طراحی این موارد را در نظر گرفت، برای آشنای بیشتر و مشاهده نمونه پلان ها در این بخش دانلود رایگان 110 پلان مسکونی برای همراهان عزیز در نظر گرفته شد، که میتوانید با دریافت این پروژه ها نمونه های از طراحی را مشاهده کرده و در پروژه های خود از آن ها استفاده کنید.


این مطالب را هم ببینید:

دانلود پاورپوینت فرانک گهری

دانلود پلان مسکونی 12 واحدی