پاورپوینت کامل معماری یونان :

دانلود پاورپوینت معماری یونان باستان که به تحلیل و بررسی تاریخچه،هنر و آثار معماری یونان میپردازد…پاورپوینت کامل در 91 اسلاید همراه با عکس و توضیحات کامل… مناسب پروژه درس آشنای با معماری جهان و …

دانلود پاورپوینت معماری یونان :

۲۴,۵۰۰ تومان – خرید

قسمتی از مطالب پروژه ( دانلود پاورپوینت معماری یونان ):

معماری یونان باستان:

باستان شناسی یونان نیز مانند سایر کشور ها، دارای یکصد سال عمر است. هنر یونان را تنها نباید در سرزمین اصلی آن جستجو کرد زیرا با گسترش متصرفات یونان در دوره اسکندر و نفوذ هنر یونان در کشور های مفتوحه و علاقه ای که یونان در هلنیزه کردن دنیای آن زمان داشت، موجب گردید که هنر یونان در مقیاس وسیعی گسترش یابد. این هنر در سرزمین های متصرفه، با ترکیب هنر بومی و محلی، رنگ تازه ای گرفت که نه شیوه خالص یونانی در بر داشت و نه چندان هنر محلی بود بلکه هنر کاملاً التقاطی بود. البته در ایران نفوذ هنر یونانی پیش از دوره اسکندر، در زمان هخامنشی به خوبی دیده می شود. ؟

با از بین رفتن نفوذ سیاسی یونان بر کشور های متصرفه، هنر محلی این کشور ها با کیفیت بهتری جای هنر یونانی را گرفت.

در سال 1886م ، یک تاجر آلمانی به نام هانریش شلیمان، Heinrich Schliemann، با مطالعه کتب و افسانه های یونانی تصمیم به یافتن سرزمین های قدیمی یونانی کرد. در این زمان بود که باستان شناسی یونان متولد شد. شلیمان با مطالعه آثار هومر، تصمیم گرفت، تروا و میسن را بیابد. شهر تروا در اشعار هومر با نام ایلیون آمده است. وی در محل تروا ، 9طبقه فرهنگی را یافت که طبقه 6 را با توجه به اشیاء ارزنده آن و مقایسه با گفته های هومر، شهر تروای داستان ایلیاد دانست.

این شهر باستانی از سال 1600 تا 1200ق.م فعال بوده و بعد از این تاریخ بر اثر آتش سوزی از بین رفته است. شلیمان برای اطمینان از کلوش های خود در شهر میسن نیز به کاوش پرداخت تا مرکز پادشاهی آگاممنون را کشف کند.

 تمدن های پیش از هلنی:

تمدن های اژه ای: تمدن هایی که در طی هزاره سوم قبل از میلاد و قبل از پیدایش تمدن های خاص یونانی در تقاط مختلف دریای اژه ای بوجود آمد.

.1تمدن کرتی (مینوسی) (1200-3000ق.م)

  1. تمدن میسنی
  2. تمدن سیکلادی (2600 تا 1100 ق.م میلاد )

ویژگی های هنر مینوسی:

آثار یافت شده از این تمدن به طور ناگهانی ظاهر شدند و در مدت کوتاهی از میان رفتند. احتمالاً یک عامل خارجی در از بین رفتن این تمدن دخیل بوده است. طبیعت هنر مینوسی آمیخته به شادی و آکنده از حرکات موزون است و در هیچ یک از آثار هنری اشاره ای به تهدید ها و جنگها نشده است. در دوران اولیه این تمدن، یعنی در هزاره سوم قبل از میلاد، ساکنان این جزیره هنوز در مرحله روستا نشینی قرار داشتند. اما تحول هنری کرت در هزاره دوم قبل از میلاد رخ داد. در این دوره بود که تمدن شهر نشینی پیشرفته ای بوجود آمد که با مناطقی همجوار مانند مصر روابط تجاری برقرار کرد. هسته مرکزی این تمدن کاخ های کنوسوس، فایستوس و گورتین بود. این کاخ ها در 1450 ق.م به یکباره نابود شدند.

دوره های هنری یونان باستان:

الف: دوره هندسی    Geometric  (اواخر سده 11 تا اواخر سده 8 ق.م)

ب: دوره خاور مآبی یا شرقی Oriental zing period   (سراسر قرن 7ق.م)

ج: دوره کهن وش یا Archaic (اواخر سده هفتم تا سال 480ق.م)

د: دوره کلاسیک Classic ( 480 تا 336ق.م)

ه: دوره یونانی مآبی Hellenistic (323 تا 27ق.م)

هنر و معماری یونان دارای فراز و نشیب های فراوانی بوده است. بر همین اساس می توان  معماری دوره تاریخی یونان را در سه دوره  بررسی کرد.

الف: معماری در دوره آرکائیک (کهن) 630 تا 480 ق.م

ب: معماری در دوره کلاسیک 480 تا 336 ق.م

ج: معماری در دوره هلنی 323 تا 27 ق.م