دانلود پروژه معماری اسلامی-پاورپوینت کاروانسرای شاه عباس کرج

پاورپوینت کاروانسرای شاه عباس کرج  در 38 اسلاید با توضیحات و تصاویر بخش های مختلف و معماری کاروانسرای شاه عباس کرج را بررسی میکند و یک پاورپوینت کامل برای درس آشنای با معماری اسلامی می باشد.

دانلود پاورپوینت کاروانسرای شاه عباس کرج :

۲۴,۵۰۰ تومان – خرید

حتما ببینید:

دانلود پاورپوینت معماری اسلامی

دانلود پاورپوینت گرمابه


قسمتی از مطالب پاورپوینت کاروانسرای شاه عباس کرج :

بنایی است سنگی-آجری، دارای ۳۰۰۰ متر مربع مساحت که متعلق به دورانصفویه بوده و بین سال‌های ۱۰۷۸ تا ۱۱۰۹ در زمان شاه سلیمان صفوی ساخته شده‌است. این بنا هم‌اکنون در بخش مرکزی شهرستان کرج و در سمتغربی میدان قدس (در سمت شرقی میدان شاه‌عباسی پیشین) قرار گرفته‌است.

این بنا بعدها به قلعه نظامی و پس از آن به مدرسه فلاحت و اکنون نیز به اداره میراث فرهنگی کرج تبدیل شود. نام این کاروانسرا نسل به نسل حفظ شد تا جایی که اکنون خیابان و میدانی به نام شاه عباسی در این منطقه از کرج احداث شده است که نام خود را از این کاروانسرا عاریه گرفته است به روایتی گفته می شود که کاروانسرای شاه عباسی یکی از 999 کاروانسرایی است که در دوران شاه عباس صفوی در سراسر ایران ساخته شد.
اگر این روزها سری به کاروانسرای شاه عباسی بزنید و دارای حس خیال پردازی خیلی قوی داشته باشید می توانید خاطره شیهه اسبان، آوای زنگوله شترها و همهمه تاجران و زایران آن دوران را در ذهن خود زنده کنید.  اکنون با وجود بازسازی این کاروانسرا، برجستگی های گنبدی شکل کاهگلی آن در میان ساختمانهای خاکستری و سربه فلک کشیده و نوساز شهری اطراف میدان شاه عباسی کرج بیشتر یک خاطره 400 ساله را تداعی می کند.


این مطالب را هم ببینید:

دانلود رساله معماری

دانلود پلان هتل 5 ستاره