ایده های طراحی در خانه شماره هفت

خانه شماره هفت : این خانه در مکانی واقع شده که دارای باغ­ های فراوانی بوده است، اما این باغ ­ها یکی پس از دیگری درحال ازبین رفتن هستند و قربانی گسترش شهر می ­شوند. زمین خانه شماره هفت تنها و آخرین باغیست که در آن حوالی باقی مانده است و مالک آن اصرار بر نگهداری آن دارد. این باغ دقیقا در مقابل زمین پروژه ماست و دارای درختان بلند و تنومند توت می ­باشد.

مشخصات کلی پروژه :

  • اسم پروژه خانۀ شماره هفت
  • مهندس معمار : دفتر معماری آینه | علی دهقانی، عاطفه کرباسی، علی سلطانی
  • مکان پروژه : نجف آباد، ایران
  • طراح : دفتر معماری آینه | علی دهقانی، عاطفه کرباسی، علی سلطانی
  • مساحت پروژه : ۵۵۲ متر مربع
  • سال ساخت : ۱۳۹۱-۱۳۸۹

خانه شماره هفت

طراحی  خانه شماره هفت

این خانه در مکانی واقع شده که دارای باغ ­های فراوانی بوده است، اما این باغ ­ها یکی پس از دیگری درحال ازبین رفتن هستند و قربانی گسترش شهر می­ شوند. زمین خانه شماره هفت تنها و آخرین باغیست که در آن حوالی باقی مانده است و مالک آن اصرار بر نگهداری آن دارد. این باغ دقیقا در مقابل زمین پروژه ماست و دارای درختان بلند و تنومند توت می­ باشد.

این بنا در بدنه شمالی عقب نشسته و به گونه­ ایست که ما را به این به فکر وا میدارد که در احترام به باغ و درختان سرکش توت به این گونه است و شکافی عمیق را در حجم نمایان­گر می­ سازد که با پلکانی نمادین تا حیاط طبقه دوم پیش می­ رود و باز از آن­ جا به حیاط همکف راه دارد. فضای داخل به وسیله شکاف حجم به دو قسمت جداگانه عملکردی تقسیم شده است و فضا­ های خصوصی و عمومی در هر دو طبقه به ترتیب در بخش شرقی و غربی قرار دارند. باغچه ­هایی کشیده در امتداد شکاف در حیاط همکف واقع شده است. صفحاتی سبز رنگ نیز به­ مانند پنجره­ هایی رو به باغ­ های قدیم در روی دیوار جنوبی حیاط واقع است که یاد این با غ­هایی که اکنون اثری از آن­ ها نیست را در ذهن ابدی می­ سازد.


حتما ببینید: دکوراسیون داخلی


معماری خانه شماره هفت

به درخواست خانواده ساکن در این بنا که چهار نفر می ­باشند، طبقه همکف برای زندگی روزانه و طبقه بالا برای پذیرایی و یا اقامت میهمانان طراحی شده است. در طبقه همکف و هم چنین بین دو طبقه، فضا­ های عمومی در ارتباط فراوان و دائم با هم دیگرند و به کمک بازی های حجمی دید های وسیع به فضا­ های باز و آسمان دارد و این به دلیل روحیه خاص خانواده ساکن در بنا می­ باشد. این بنا می ­تواند به دلیل دارا بودن این پیش و پس رفتگی­ ها، اختلاف سطح­ ها، پلکان­ ها، باغچه­ ها، حیاط­ ها و سایه روشن­ هایش ما را به یاد خانه­ های قدیم خود بیندازد و همسایه و یار و همنشین مناسبی برای باغ تنها و سرسبز مقابلش باشد.


حتما ببینید: دکوراسیون آشپزخانه


طراحی خانه شماره هفت

تصاویر و پلان های خانه شماره هفت :

دکوراسیون خانه شماره هفت

نمای خانه شماره هفت

معماری خانه شماره هفت

طراحی پروژه خانه شماره هفت

نمای خانه شماره هفت

طراحی خانه شماره هفت

طراحی داخلی

پروژه خانه شماره هفت

دکوراسیون خانه شماره هفت

سایت پلان خانه شماره هفت

خانه شماره هفت

پلان های خانه شماره هفت

پلان خانه شماره هفت

پلان خانه شماره هفت

پلان خانه شماره هفت

طراحی خانه شماره هفت

طراحی خانه شماره هفت


این مطلب را هم ببینید: دانلود رساله بیمارستان